Pomoc / FAQ
- Kto może korzystać z serwisu centnet.pl?
Z Serwisu centnet.pl mogą korzystać:
- osoby fizyczne
- osoby prawne
- jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną
- Jak zacząć korzystać z Serwisu?
- Zarejestruj się wypełniając formularz.
- Zapoznaj się z regulaminem i zaakceptuj go.
- Potwierdź rejestrację klikając link wysłany na zdefiniowany wcześniej adres e-mail.
- Czy mogę przysłać walutę z zagranicznego rachunku?
Nie. W tej chwili nasz system nie rozpoznaje numerów rachunków z poza Polski.
- Czy rejestracja i utrzymanie konta w serwisie centnet.pl jest płatna?
Nie. Za rejestrację w naszym serwisie oraz utrzymanie konta w nim nie jest pobierana żadna opłata. Jedynymi opłatami są ewentualne koszty przelewów oraz za wysłanie pocztą dowodu kupna/sprzedaży.
- Chciałbym wykonać transakcję przekraczającą 15 000 EUR.
Jesteśmy zobowiązani do zweryfikowania danych klienta dokonującego transakcji przekraczającej równowartość 15000 euro (liczone po kursie średnim NBP z dnia wymiany).
Warunkiem transakcji jest przesłanie kantorowi na adres kantor@centnet.pl, czytelnych skanów dokumentów jak poniżej.
Osoby fizyczne:
- Skan dowodu osobistego
- Skan wpisu do ewidencji i REGON (jeżeli firma posiada KRS: wpis do ewidencji lub REGON)
- Skan dowodu osobistego – reprezentanta firmy
- Skan upoważnienia do reprezentowania (jeżeli nie wynika to z dokumentów firmy, iż osoba ta jest reprezentantem)
- Co mam zrobić, jeżeli zapomniałem hasła?
Z powodów bezpieczeństwa nie przechowujemy haseł naszych klientów w postaci jawnej, dlatego w przypadku, kiedy zapomnisz hasła do swojego konta, skorzystaj z opcji "Przypomnij hasło", dostępnej obok przycisku "Zaloguj się" w oknie logowania do kantoru. Wszystkie niezbędne instrukcje zostaną Ci wysłane e-mailowo.
Możesz również poprosić o zmianę hasła pracowników naszego kantoru. W tym celu skontaktuj się z nami telefonicznie. Pamiętaj jednak, że pracownik dokona dodatkowej weryfikacji Twojej osoby.
- Jakie banki obsługiwane są przez kantor Centnet.pl?
Centnet.pl obsługuje operacje w czasie rzeczywistym w następujących bankach: Bank Pekao SA, PKO BP, BZWBK, Alior. Szczegółowe informacje na temat numerów rachunków znaleźć można tutaj.
- Jakie są koszty przelewów?
W przypadku korzystania z rachunków banków innych niż wymienione w stopce, koszty podawane są przed zatwierdzeniem transakcji.
- Jak wygląda wymiana walut w centnet.pl?
- Zaloguj się do serwisu.
- Musisz mieć wprowadzony przynajmniej jeden rachunek złotowy i jeden walutowy
- Dokonaj transakcji kupna/sprzedaży
- Prześlij pieniądze wpisując podany tytuł przelewu. Jeżeli przelew dotrze do nas w ciągu kwadransa, gwarantujemy kurs.W razie znacznego opóźnienia, nasz pracownik skontaktuje się z wami, aby ustalić nowe warunki.
- Oczekuj wpłaty na wcześniej podane konto bankowe. Czas przelewu jest uzależniony od banku. Jeżeli konta klienta są w tym samym banku co serwisu, przelewy trwają od zera do kilkudziesięciu minut. Do innych banków, złotówki według sesji Elixir, a waluty od 1 do 3 dni roboczych.
- Jaką maksymalną ilość waluty mogę wymienić?
Nie ma ograniczeń w wysokości kwoty. Jedynie przy transakcjach przekraczających równowartość 15000 euro jesteśmy zobowiązani do zweryfikowania tożsamości właściciela kont.
- Czy serwis centnet.pl wystawia potwierdzenia zawartych transakcji?
Tak, rachunki generowane są przez nas na żądanie. W celu wygenerowania rachunku zaloguj się do swojego konta, przejdź do sekcji "Transakcje zrealizowane", a następnie wybierz opcję "Potwierdzenie" przy wybranej przez siebie transakcji. Zostanie ono wygenerowane automatycznie w kilka sekund i będzie dostępne do pobrania w sekcji "Potwierdzenia transakcji".
- Gdzie znajdę regulamin kantoru?
Aktualny regulamin kantoru znajduje się pod adresem http://centnet.pl/regulamin. Ponadto zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności