Pomoc / FAQ

  • Kto może korzystać z serwisu centnet.pl?

    Z Serwisu centnet.pl mogą korzystać:

    • osoby fizyczne
    • osoby prawne
    • jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną
    Jedynym warunkiem jest posiadanie w banku polskim i wskazanie nam co najmniej jednego rachunku PLN oraz jednego walutowego.

  • Jak zacząć korzystać z Serwisu?

    • Zarejestruj się wypełniając formularz.
    • Zapoznaj się z regulaminem i zaakceptuj go.
    • Potwierdź rejestrację klikając link wysłany na zdefiniowany wcześniej adres e-mail.

  • Czy mogę przysłać walutę z zagranicznego rachunku?

    Nie. W tej chwili nasz system nie rozpoznaje numerów rachunków z poza Polski.

  • Czy rejestracja i utrzymanie konta w serwisie centnet.pl jest płatna?

    Nie. Za rejestrację w naszym serwisie oraz utrzymanie konta w nim nie jest pobierana żadna opłata. Jedynymi opłatami są ewentualne koszty przelewów oraz za wysłanie pocztą dowodu kupna/sprzedaży.

  • Chciałbym wykonać transakcję przekraczającą 15 000 EUR.

    Jesteśmy zobowiązani do zweryfikowania danych klienta dokonującego transakcji przekraczającej równowartość 15000 euro (liczone po kursie średnim NBP z dnia wymiany).

    Warunkiem transakcji jest przesłanie kantorowi na adres kantor@centnet.pl, czytelnych skanów dokumentów jak poniżej.

    Osoby fizyczne:

    • Skan dowodu osobistego
    Osoba prawna:
    • Skan wpisu do ewidencji i REGON (jeżeli firma posiada KRS: wpis do ewidencji lub REGON)
    • Skan dowodu osobistego – reprezentanta firmy
    • Skan upoważnienia do reprezentowania (jeżeli nie wynika to z dokumentów firmy, iż osoba ta jest reprezentantem)

  • Co mam zrobić, jeżeli zapomniałem hasła?

    Z powodów bezpieczeństwa nie przechowujemy haseł naszych klientów w postaci jawnej, dlatego w przypadku, kiedy zapomnisz hasła do swojego konta, skorzystaj z opcji "Przypomnij hasło", dostępnej obok przycisku "Zaloguj się" w oknie logowania do kantoru. Wszystkie niezbędne instrukcje zostaną Ci wysłane e-mailowo.

    Możesz również poprosić o zmianę hasła pracowników naszego kantoru. W tym celu skontaktuj się z nami telefonicznie. Pamiętaj jednak, że pracownik dokona dodatkowej weryfikacji Twojej osoby.

  • Jakie banki obsługiwane są przez kantor Centnet.pl?

    Centnet.pl obsługuje operacje w czasie rzeczywistym w następujących bankach: Bank Pekao SA, PKO BP, BZWBK, Alior. Szczegółowe informacje na temat numerów rachunków znaleźć można tutaj.

  • Jakie są koszty przelewów?

    W przypadku korzystania z rachunków banków innych niż wymienione w stopce, koszty podawane są przed zatwierdzeniem transakcji.

  • Jak wygląda wymiana walut w centnet.pl?
    • Zaloguj się do serwisu.
    • Musisz mieć wprowadzony przynajmniej jeden rachunek złotowy i jeden walutowy
    • Dokonaj transakcji kupna/sprzedaży
    • Prześlij pieniądze wpisując podany tytuł przelewu. Jeżeli przelew dotrze do nas w ciągu kwadransa, gwarantujemy kurs.W razie znacznego opóźnienia, nasz pracownik skontaktuje się z wami, aby ustalić nowe warunki.
    • Oczekuj wpłaty na wcześniej podane konto bankowe. Czas przelewu jest uzależniony od banku. Jeżeli konta klienta są w tym samym banku co serwisu, przelewy trwają od zera do kilkudziesięciu minut. Do innych banków, złotówki według sesji Elixir, a waluty od 1 do 3 dni roboczych.
  • Jaką maksymalną ilość waluty mogę wymienić?

    Nie ma ograniczeń w wysokości kwoty. Jedynie przy transakcjach przekraczających równowartość 15000 euro jesteśmy zobowiązani do zweryfikowania tożsamości właściciela kont.

  • Czy serwis centnet.pl wystawia potwierdzenia zawartych transakcji?

    Tak, rachunki generowane są przez nas na żądanie. W celu wygenerowania rachunku zaloguj się do swojego konta, przejdź do sekcji "Transakcje zrealizowane", a następnie wybierz opcję "Potwierdzenie" przy wybranej przez siebie transakcji. Zostanie ono wygenerowane automatycznie w kilka sekund i będzie dostępne do pobrania w sekcji "Potwierdzenia transakcji".

  • Gdzie znajdę regulamin kantoru?

    Aktualny regulamin kantoru znajduje się pod adresem http://centnet.pl/regulamin. Ponadto zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności


Obsługujemy następujące banki w Polsce

Transakcje w poniższych bankach wykonywane są w czasie pracy kantoru natychmiast i bezpłatnie.
Z innymi bankami mogą być opóźnione i obciążone kosztami o których informujemy przed transakcją.

  1. Bank Pekao
  2. PKO BP
  3. BZ WBK
  4. Alior Bank